Често Задавани Въпроси - Interactive Brokers

 

1. Каква е разликата между платформите Trader Workstation и Карол Дилинг?

В Trader Worstation могат да се търгуват всякакви инструменти от всички краища на света. Това е платформата, с която Карол дава възможност на клиентите си да инвестират във всеки един актив, който пожелаят. Карол Директ, от друга страна, е платформа за търговия на Договори за разлика (CFDs). Тя е достъпна и за по-малки суми, като едно от предимствата й е възможността за ползване на много висок ливъридж ефект. Комисионите при двете платформи са различни, като всеки вариант има своите предимства. Trader Workstation е по-подходяща за инвеститори с по-дългосрочен хоризонт, докато Карол Дилинг предлага перфектни условия за спекуланти, които най-често държат позициите си отворени едва няколко дни или седмици.

2. Кои са Interactive Brokers ?

Interactive Brokers е едно от най-големите имена в търговията на глобалните пазари. Компанията има натрупан над 35 години опит в света на финансовите пазари. Гордостта на Interactive е изключителното разнообразие от инструменти и пазари, които предлага на клиентите си, за което е многократно награждавана от BARRON’S. Екипът им твърди, че посредством тях се сключват над 1,000,000 отделни сделки всеки ден.

3. Какви са комисионите за акции на компании от САЩ ?

Всички комисиони можете да разгледате на тази страница.

4. Какви са инструментите в Trader Workstation?

Пълен списък с инструментите можете да намерите на този линк. 

5. Реално ставам ли собственик на закупени от мен акции ?

Да, за разлика търговията с договори за разлика, тук реално ставате собственик на акциите на компанията, в която сте инвестирали.

6. Колко време отнема откриването на сметка и какви документи се изискват?

  • Процедурата по откриване на сметка при този тип търговия отнема около 1-2 седмици. Този по-дълъг срок е нужен, понеже вие реално ще бъдете регистриран като собственик на сметка за търговия на финансовите пазари в САЩ.

  • Документите, които трябва да предоставите на Interactive Broker, най-често са само копие от лична карта и шофьорска книжка. Други комбинации от документи, като например лична карта + фактура за платена вода/ток/интернет, също са възможни. В качеството си на ваш персонален инвестиционен посредник Карол ще ви съдейства по време на цялата процедура.

7. Какво е ETF и защо набират популярност напоследък?

ETF е краткото название на борсово-търгуваните фондове (Exchange-Traded Funds). Това са инструменти, подобни на акциите, които, както подсказва името им, също се търгуват на борсите. ETF-ите са атрактивни с това, че могат да бъдат по-удобен начин за инвестиция в даден актив. Например, има фондове, инвестиращи в златото, чиито дялове са по евтини от самия метал.

8. Предлагате ли инструменти на развиващите се и екзотични пазари ?

Да, благодарение на партньорството си с Interactive Brokers клиентите на Карол могат да търгуват на азиатските пазари, Латинска Америка и дори Африка. Можете да проверите дали желаният от вас инструмент може да бъде търгуван чрез платформата Trader Workstation от тук.

9. Мога ли да използвам ливъридж ефект при търговията на глобалните пазари ?

Да, но за това при всички случаи са нужни повече средства по сметка. Според законодателството в САЩ можете да търгувате с ливъридж 1:4, ако имате над 25,000 USD по сметката и то само в рамките на деня.

10. Мога ли да заемам къси позиции?

Да, но и в този случай (както и когато желаете да търгувате с ливъридж ефект) са нужни повече средства по-сметката ви - поне 25,000 USD. Също така е нужно да се посочи, че сметката ще е вид, който позволява заемане на къси позиции (сметка Red T Margin или Portfolio Margin).

11. Мога ли да си уговоря среща с ваш брокер за да науча повече ?

Да, разбира се. Реалната търговия на глобалните пазари е по-специфична и, преди да започнете да търгувате, е препоръчително да се срещнете с наш брокер, за да отговори на вашите питания. Също така, за вас би било полезно с помощта на нашия екип да разгледате предпочитаната от вас платформа за онлайн търговия.

12. Как да захраня сметката си в IB?

Захранването на сметката със средства, се осъществява единствено и само след нейното одобряване. При новооткритите сметки, имате 45-дневен срок, от одобряването на сметката, за да я захраните, в противен случай сметката ви ще бъде закрита. За да захраните сметката си е необходимо да направите:

  1. Deposit Notification в Account Мanagement системата, като ползвате следния link;
  2. Изберете Transfer&Pay (вижте Фигура 1, стъпка 1);
  3. Изберете Transfer Funds, изберете Deposit в полето Transaction Type, селектирайте тип на валутата в полето Currency и Wire Notification в полето Method (вижте Фигура 1, стъпки 2,3,4 и 5);
  4. Попълнете името на банката, от която ще захранвате средствата си;
  5. Натиснете Continue;
  6. Системата ще Ви генерира автоматично банковите координати, необходими за превода (вижте Фигури 2 и 3);
  7. Използвайте генерираните координати, за да осъществите превода през системата Ви за онлайн банкиране или в клон на Вашата банка;
  8. Преводите в Евро и Долари изискват попълването на различна информация при банкирането им. На Фигура 2, можете да видите информацията, необходима за да извършите превод в Евро, а на Фигура 3, можете да видите тази за превод в Долари. 

*Вие заплащате разходите по валутния банков превод. Относно точния размер на банковите комисионни, трябва да се обърнете за справка към вашата банка. Захранването на сметката може да се осъществи и чрез небанкови компании, което значително намалява разходите ви за комисионни. Компании, които можете да използвате са Revolut, TransferWise и PaySera. Откриването и поддържането на сметка в тези компании е безплатно, моля консултирайте техните условия на съответните сайтове.

Фигура 1

Фигура 2 (Преводи в ЕВРО)

found-euro-trader-workstation-interactive-brokers-live-account-karoll

Моля при преводите в Евро да използвате IBAN и BIC номер като в основанието за превод посочите номерът на сметката си в Interactive (в горния пример номерът започва с U и седем цифри) наклонена черта Ivan Petrov!

Фигура 3 (Преводи в Щатски Долари)

found-dollars-trader-workstation-interactive-brokers-live-account

Моля при преводи в Долари да използвате ABA Routing number, както и Bank Account Number. При въвеждането на bank account number, моля въведете само цифрите преди буквата U

13. Как се превалутира в Trader Workstation?

Превалутирането в TWS се налага, когато желаете да търгувате активи, които са във валута различна от базовата валута на сметката ви. Например ако валутата с която разполагате е EUR и желаете да закупите акции деноминирани в USD е необходимо да превалутирате част от доларите си в EUR. За целта това става като се използва процедура за превалутиране, която срещу минимална комисионна ви конвертира Евро в Долари на междубанков курс. Следва подробно описание на стъпките, които трябва да следвате в платформата TWS за да превалутирате част от Еврото си в Долари. Моля използвайте тази снимка като ориентир.

  1. Въведете в платформата TWS нужната валутна двойка в следния формат - EUR.USD
  2. Стартирайте сделка за SELL
  3. Изберете 10К като количество (или въведете количество което желаете)
  4. Изберете DAY (Time in Force) за изпълнение на поръчката
  5. Въведете тип на поръчката MKT (Market)
  6. Изберете Dest (Destination) FXCONV
  7. Натиснете Transmit
  8. Проверете статуса на сделката чрез цвета в колонката STATUS
  9. Проверете сделката през основното меню чрез Trade Log
  10. Проверете наличността през основното меню чрез Account
  11. В случай, че желаете да превалутирате долари в евро, следвате същата процедура като избирате BUY вместо SELL

14. Как да изтегля средства от сметката си в Interactive Brokers?

За да изтеглите средства от Interactive Brokers е необходимо е да направите Заявка (Withdrawal request) в Account Мanagement системата (като ползвате бутонът LOGIN през този линк - https://gdcdyn.interactivebrokers.com/sso/Login). След като се впишете в частта Transfer&Pay уведомявате Interactive Brokers за преводът към банковата ви сметка. Моля отбележете че Interactive Brokers ще преведат пари единствено и само по банкова сметка носеща името на титуляра на сметката при тях! Моля изберете Transfer Funds->Withdrawal->Wire като тип на теглене. Попълнете координатите на вашата банкова сметка, на която желаете да получите средствата. Всяка банка има такса за входящ валутен превод, вие заплащате разходите по валутния банков превод. Относно точния размер на банковите комисионни, трябва да се обърнете за справка към вашата банка. Средствата ви могат да бъдат наредени и към небанкови компании, което значително намалява разходите ви за комисионни. Компании, които можете да използвате са Revolut, TransferWise и PaySera. Откриването и поддържането на сметка в тези компании е безплатно, моля консултирайте техните условия на съответните сайтове.

15. Какво е Account Management и за какво служи той?

Това е системата на Interactive Brokers, която ви позволява да нареждате средства към и от вашата сметка, да следите състоянието на портфейла си, да модифицирате вашите лични данни и пароли и много други. За да достъпите до вашият Account Management е необходимо да отидете на заглавната страница на Interactive Brokers и да използвате бутона LOGIN - https://www.interactivebrokers.com/en/home.php. Това не е платформа за търговия а система от данни съхраняваща вашият личен профил. Моля консултирайте следното видео за да добиете пълна представа за функционалностите на Account management - https://www.youtube.com/watch?v=wIoDvdx0jVI

Тези от вас които предпочитат написано съдържание с цел търсене могат да консултират следния линк - https://www.interactivebrokers.com/en/software/am3/am.htm#am/am_home.htm

16. Какво е Trader Work Station (TWS) и за какво служи тя?

Това е професионална платфрома за търговия на Interactive Brokers, която ви дава достъп до над 12о борси. Можете да изтеглите платфромата от следния линк като изберете TWS latest - https://www.interactivebrokers.com/en/index.php?f=14099#tws-software През платформата можете да закупите акции и всички видове инструменти, които ви предлага Interactive Brokers. За да търгувате чрез платформата има правила за работа с нея както и различни типове поръчки чрез, които да пуснете сделка. Преди да търгувате е необходимо да се запознаете с функционирането на платформата. Следното ръководство ще ви послужи като начало - https://www.interactivebrokers.com/en/software/tws/twsguide.htm#getstarted.htm%3FTocPath%3DGet%2520Started%2520with%2520Mosaic%7C_____0

17. Какви типове поръчки за търговия мога да използвам в TWS?

ТWS e професионална платформа за търговия, която притежава сложна и разнообразна гама от възможности. Тези възможности най-просто казано ви се предоставят под формата на инструкции/поръчки, които задавате на брокера за да сключите сделка с насрещна заинтересована страна. Моля запознайте се с различните типове поръчки на база на които можете да участвате в търговията на активи, по възможност преди да започнете да търгувате. Като начало можете да консултирате всички видеа в този плей лист - https://www.youtube.com/playlist?list=PL71vNXrERKUpKMsogppaftbS6FYcpvRSX

18. Защо не мога да търгувам ETFи въпреки, че имам разрешение?

Поръчките за търговия на ETF от непрофесионални инвеститори, които пребивават в Европейското икономическо пространство (ЕИП) свързани с продукт, който не съответства на Пакета за регулиране на инвестициите на дребно и застрахователните продукти (PRIIPS), ще бъдат отхвърлени. Целта на регламента е да подобри разбирането на тези продукти чрез предоставяне на документация за оповестяване, наречена Ключов Информационен Документ (или "KID"). KID предоставя информация, като описание на продукта, разходи, рискове и ефективност.

Продуктите, за които се отнася, имат възвръщаемост, свързана с референтна стойност и включват деривати (опции и фючърси), ETF, ETN, фондове и някои дългови инструменти. Не се прилага за акции, Forex и стандартни облигации. Поръчките ще бъдат отхвърлени, ако издателят на ETF продукта е решил да не предостави KID. Към момента няма информация колко време ще отнеме този процес.

Обърнете внимание, че това ограничение не важи за съществуващи ETF позиции, които можете да затворите.

Повече информация за новите регулации можете да прочетете тук - https://ibkr.info/article/2993

19. Как да проверя дали мога да търгувам даден ETF?

Само ETFи със наличен Ключов Информационен Документ (или "KID") могат да бъдат търгувани от непрофесионални инвеститори, които пребивават в Европейското икономическо пространство (ЕИП). Ако сте клиент на Interactive Brokers, можете да проверите наличието на KID след като се впишете в платформата за търговия TWS или през вашият Account Management следвайки стъпките описани в следният линк - https://ibkr.info/article/2993

20. Trader Workstation - Откриване на Демо сметка

След като се регистрирате от сайта ни, за да откриете демо, отворите мейла от нас и изтеглите приложението, трябва да следвате следните стъпки:

  1. Инсталирайте приложението и го стартирайте;
  2. Изберете "Live Trading", а след това "Try Demo" (вижте картинката по-долу):
  3. След това, ще Ви излезе поле, където трябва да въведете Вашия имейл адрес. Също така, трябва да изберете дали желаете Interactive Brokers да се свържат с Вас (вижте картинката по-долу):


След като изпълните тези стъпки, всеки път, когато влизате в платформата, трябва да избирате "Return to demo", като Вашият имейл адрес ще бъде автоматично попълнен.

 

21. Защо не виждам средствата си или позициите си в Interactive Brokers? 

Моля, преди да се свържете с нас, проверете статуса на системата на следния линк: https://www.interactivebrokers.com/en/index.php?f=2225

 

ДЗР са сложни инструменти и носят висок риск от бърза загуба на средства в резултат на ливъридж. 53.3% от сметките на инвеститорите на дребно губят пари, когато търгуват ДЗР с този доставчик. Помислете дали можете да си позволите да поемате високия риск от загуба на парите си.