Легендарни трейдъри и инвеститори: Ричард Лайков (част 2)

Легендарни-трейдъри-и-инвеститори

В първата статия за Ричард Лайков разгледахме как започва кариерата си, какво е постигнал и какви са възгледите му. Сега ще разгледаме още няколко от основните принципи върху, които се гради разбирането му за пазара на акции.

Цикъл на цената на Лайков

Според Лайков, пазарът може да бъде разбран, чрез детайлен анализ на търсенето и предлагането, които могат да бъдат разбрани чрез изучаване на цената, обема и времето. Като брокер, той е бил в позиция да наблюдава действията на много успешните трейдъри или компании, които са доминирали  специфична акция. Допълнително е можел да разчете чрез използването на Point and Figure графика намерения на тези големи оператори. Идеализирана схема на това как разбира действията на големите оператори и как те подготвят и изпълняват своите действия при бичи или мечи пазар е представена по-долу. Времето, когато трябва да влезем с дълга позиция, е към края на подготовката за markup,  а времето за къса позиция е към края на подготовката за markdown.

Цикъл-на-цената-на-Лайков-графика

Успешен анализ по метода на Лайков трябва да може да очаква и правилно да прецени посоката и магнитуда  на движение, което излиза от рейндж. За щастие Лайков оставя проверен във времето метод за разбиране на фазите в един range, който от своя страна дава основата за очакване и таргет при възникващ тренд.

Фаза на натрупване

Тази фаза се образува се при преминаване от мечи към бичи пазар.

Фаза-на-натрупване-Ричърд-Лайков

Обяснение:

PS(preliminary support) – Подкрепа, на която започва купуването след продължителен спад. Преди достигане до подкрепата, обемът и разстоянието, което изминава цената, се повишават, показвайки, че спада наближава края си.

SC(selling climax) – мястото, където разстоянието, което изминава цената, и натиска на продавачите достигат максимум. Забелязва се силно и паническо разпродаване от страна на публиката, което е погълнато от големите професионалисти(оператори). Обикновено цената затваря доста над SC, отразявайки покупките от тези големи оператори.

AR(automatic rally) – автоматично рали. Случва се защото интензивният натиск на продавачите е значително намалял. Вълна от покупки лесно бута цената нагоре. Допълнително гориво за движението дава закриването на къси позиции. Най-високата точка на това рали(покачване) ще ни помогне да определим горната граница на рейнджа.

ST(secondary test) – на този етап цената пада отново до SC, за да провери баланса на търсенето и предлагането на тези нива. Разстоянието, което изминават цената и обема, трябва да са значително намалели, за да потвърдят подкрепата на това ниво. Често има няколко последователни ST.

Spring – спад под предишните нива на подкрепа, при който големите оператори тестват предлагането(дали има продавачи) преди да започнат кампанията по покачване(markup). В такива ситуации, цената пада под предишните дъна и след това се връща в рейнджа. Това позволява на големите оператори да заблудят публиката, че спада продължава. Също те купуват още акции на ниски цени. Spring може да има и след покачване. Това ще накара дребните инвеститори да продадат акциите си на големите оператори. Spring не е задължителен елемент. Покачването може да започне без него.

Test –  големите оператори  винаги тестват пазара за предлагане(продавачи) на важни точки в рейнджа по време на покачването на цената. Ако има голямо количество продавачи пазара все още не е готов за фазата на покачване. Spring често е следван от един или няколко теста. Успешен тест обикновено прави по-високо дъно при по-малък обем. Това показва, че бъдещо покачване на цената ще последва.

SOS(sign of strength) – цената се покачва интензивно при висок обем. Често SOS се получава след spring  потвърждавайки покачването.

LPS(last point of support) – дъно образувано след реакция или и връщане след SOS.Често съпротива става подкрепа. Може да има няколко LPS.

BU(”back-up”) – образува се след прибиране на печалби и търсене на продавачи около нива на съпротива. Показва възможно допълнително покачване. Може да има много форми например връщане или нов рейндж на по-високи нива.

Според метода на Лайков, дълга позиция или поне част от цялата позиция е добре да се откриват при Spring с нисък обем. LPS също са добър момент за откриване на позиция или добавяне към вече съществуваща.

Приложим ли е метода на Лайков днес?

Това, което разгледахме, е само кратко описание на цялостното разбиране на Лайков за пазара на акции. Неговият метод е приложим на всеки ликвиден пазар. Разгледайте графиката на EURUSD(седмична графика) и рейнджа който се формира.

методи-ричард-лайков-приложение-eurusd

Заключение

Заключението, което можем да направим е, че подобни модели се срещат и днес. Това ни дава допълнителна информация за движението на цената. Разбира се, не можем да очакваме, че винаги цената ще се развие по този начин, но ако видим подобен модел можем да сме подготвени.

Искам да Ви отправя леко предизвикателство. Отворете дневна  графика на EURUSD и попълнете останалите точки от развиващия се модел. Как се развива моделът и докъде е стигнал? Завършен ли е или не?

Ако все още нямата МetaТrader4 може да изтеглете Демо сметка тук.

методи-ричард-лайков-приложение-eurusd

Остава да следим как ще се развие цената.

Източник за тази статия и допълнителна информация тук.

Лайков е написал няколко книги. В тях ще откриете допълнителна информация за метода и вижданията му за пазара. Ще ги откриете тук.

Бъдете първите, които научават за най-новото ни предложение, като се абонирате за рубриката “Легендарни Трейдъри и Инвеститори”!

buton_abonirajte-se

*Търговията на финансовите пазари с валути, договори за разлика и други инвестиционни инструменти се съпровожда от висока степен на риск и често има спекулативен характер. В следствие на търговията на тези пазари може да се постигнат както големи печалби, така и големи загуби, като в някои случаи е възможно загубите да надвишават размера на внесените от клиента средства. Инвестиционните решения се взимат самостоятелно от клиента и той носи пълна отговорност за тях. ИП Карол не носи отговорност за загубите или вредите, причинени от тези клиентски решения, базирани или не на информация в  образователните материали на компанията. Всички анализи, коментари, мнения или друга информация в това видео имат информативен характер и не представляват препоръка за взимане на инвестиционно решение.

Напиши коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.